Kurumumuz işleyişi içinde var olan ve ihtiyaç duyulan faaliyetlerin içeriklerini inceler, verimliliklerini değerlendirir, iyileştirme süreçlerini planlar ve uygulanmasına yönelik kalite çalışmalarını yürütür.
Kalite Ne Yapar?
- Bütün çalışanlar tarafından, analiz, problem çözme ve karar verme tekniklerinin sistematik bir şekilde kullanılması ve verilerle yönetim anlayışının kurumda yerleşmesini sağlar.
- Kurumun öz değerlendirme süreci çalışmalarını planlar ve uygulanmasının takibini yapar.Tespit edilen uygunsuzlukları kurum yönetimi ile paylaşır ve kurumsal kalite sistemine veri girişlerini yapar.
- Çalışmalardan elde edilen düzeltici/önleyici faaliyetler sonucunda ulaşılan çözümleri standartlaştırarak uygulamaya sunar, çalışanlarla paylaşır.
- Hasta ve çalışan memnuniyet anketlerinin yapılmasını sağlar ve anket sonuçlarının, çalışanların görüşlerinin alınarak iyileştirme koşullarını gündeme taşır.
- Kalitenin yaşam tarzı olduğunu çalışanlara benimsetir.Bütün çalışanların bilgi ve beceri düzeyinin yükseltilmesi, yönetime katılımın sağlanması, birim içi koordinasyonun sağlanması ve çalışanlar arasında güvene ve sürekli gelişmeye dayalı bir ortamın yaratılmasını destekler.
- Kurumun Kalite Yönetimi konusundaki misyon, vizyon ve ilkelerini belirleyerek, hizmet sunumuna yönelik politikalar geliştirir ve bu politikalara uygun stratejik planlamaları yapar.
- Mevcut durumu etkinlik, verimlilik ve hizmet kalitesi yönünden değerlendirerek, kurumun kaynaklarını, belirlenen politika, hedefler ve hazırlanan planlar doğrultusunda harekete geçirerek, hizmetin kalite ve verimliliğini sağlar.
- Kurumumuz tarafından yürütülen sağlıkta kalite sistemini kurma çalışmalarını yürütmek, koordine etmek ve hasta memnuniyetini temel alan kaliteli hizmetin verilmesi için gerekli şartları sağlar.
- Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili doküman prosedür ve talimatların sürekliliğini ve kullanılır hale getirilmesini sağlar ve koordine eder.
Güncelleme Tarihi: 04.09.2024